Opis ogólny

 

 

 

M28 Model 05 jest samolotem klasy STOL posiadającym możliwość startu i  lądowania również na nieutwardzonych lądowiskach gruntowych. Jest samolotem dwusilnikowym, zastrzałowym, całkowicie metalowym górnopłatem,
z podwójnym usterzeniem pionowym, trójkołowym stałym podwoziem ze sterowanym kołem przednim. Kadłub konstrukcji półskorupowej. Konstrukcja podłogi i belek siedzeniowych umożliwiają zabudowę wymiennie następującego wyposażenia: foteli pasażerskich stałych i składanych, wyposażenia desantowego, sanitarnego, systemu mocowania ładunków oraz zabudowy stanowisk operatorów wyposażenia specjalnego. Dolna część kadłuba posiada węzły dla mocowania bagażnika podkadłubowego. Załadunek towarów do przedziału bagażowego oraz transport ładunku wewnątrz kadłuba umożliwiają: urządzenie dźwigowe, podłogi rolkowe i szyny.


Skrzydło półskorupowe dwudźwigarowe, złożone z centropłata i skrzydeł doczepnych podpartych zastrzałami. Usterzenie konstrukcji półskorupowej, z dwoma statecznikami pionowymi i sterami kierunku. 
 

CHARAKTERYSTYKA OGÓLNA


•   STOL ( krótki start i lądowanie)

•   Doskonałe własności lotne na małych prędkościach

•   Wysoki ciężar płatny (handlowy)

•   Możliwość eksploatacji z pasów nieutwardzonych

•   Łatwy dostęp do wnętrza przez tylny luk towarowy, wyposażony w urządzenie dźwigowe do załadunku towarów i ich rozmieszczania wewnątrz kabiny

•   Układ górnopłata, zabezpieczający silniki i śmigła przed uszkodzeniami przy użytkowaniu z pasów nieutwardzonych
•   Łatwa i szybka zmiana konfiguracji wnętrza kabiny (wersje użytkowe)

•   Niski koszt eksploatacji

•   Silniki PT6 w układzie odwróconym dla skutecznego zabezpieczenia przed zasysaniem obcej materii (zanieczyszczeń) dzięki zabudowie separatorów bezwładnościowych w przewodach chwytu powietrza do silników.


Samolot M28 posiada certyfikat typu EASA nr EASA.A.058, amerykański (FAA) nr A56CE oraz indonezyjski nr A054.

 

 
Realizacja Ideo
powered by CMS Edito
© 2009 PZL MIELEC. Wszelkie prawa zastrzeżone